Expansie buiten Europa
De producten van het Antwerpse merk Essentiel worden ondertussen al verkocht in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië en de Verenigde Staten, maar nu wil het ook verder uitbreiden buiten Europa. Eerder dit jaar werd al een samenwerking gesloten met een Koreaanse partner over vijf shop-in-shops en de komende vijf jaar moeten er nog eens dertig bijkomen.
Ook in Canada en in het Midden-Oosten werden reeds contracten afgesloten rond de verdeling van de collecties. In Hongkong, Macao en Singapore staat het bedrijf naar eigen zeggen dicht bij een overeenkomst, terwijl ook de opties in Oost-Europa worden bekeken.
Webshop moet verdrievoudigen
Een onlinestrategie is een belangrijk onderdeel van de internationale expansie van Essentiel. Sinds september 2012 hebben Frankrijk en de Benelux al een webshop van Essentiel en deze zomer wordt die uitgebreid naar de andere Europese landen.
Momenteel is de omzet van de webshop gelijk aan die van een gemiddelde winkel, maar de komende jaren moet die omzet verdrievoudigen.