Modelabel Essentiel Antwerp wil zich voortaan 100% focussen op zijn vrouwencollectie. De mannenlijn wordt na vijftien jaar stopgezet en de bijhorende winkel in de Antwerpse Schuttershofstraat sluit dan ook de deuren.
Groeikansen
“Sinds haar lancering in 2004 is de mannencollectie van Essentiel Antwerp een deel geweest van de identiteit en internationale uitbreiding van het Antwerpse merk. Nu, meer dan tien jaar nadat Essentiel Antwerp mannenkleding lanceerde, heeft het merk beslist om zich te focussen op zijn sterkte, en dus weer de volledige aandacht te vestigen op vrouwenkleding”, zegt het merk in een persmededeling.
De herfst-wintercollectie die nu in de winkels hangt, is dus de laatste die op de markt komt. De aparte mannenwinkel van het label, in de luxueuze Schuttershofstraat in Antwerpen, zal dan ook de deuren sluiten. Door de aandacht ten volle te richten op de damescollectie, denkt het merk meer groeikansen te hebben.
Essentiel Antwerp kende vorig jaar een sterke groei en realiseert een omzet van 57 miljoen euro. Het label heeft eigen winkels in België, China, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Spanje, Zuid-Korea en Zwitserland. Sinds midden maart heeft het merk ook een eerste eigen vestiging in Londen. Het label heeft van de Britse markt een prioriteit gemaakt en is al op zoek naar een tweede locatie in Londen. Ook in Frankrijk en China openen er nieuwe winkels.