Dries Van Noten opent eind augustus zijn eerste winkel in China. De Belgische modeontwerper betrekt een pand van liefst 1.800 vierkante meter in Shanghai.
Fysieke en online expansie
Het Belgische modelabel Dries Van Noten mikt in de volgende jaren op expansie, zowel fysiek als online. Een eerste belangrijke stap is de opening van een eigen flagshipstore in China: het modelabel krijgt eind augustus een winkel van liefst 1.800 vierkante meter in het shoppingcenter Réel Mall in Shanghai. Dat bericht Women’s Wear Daily.
In de eerste Chinese winkel zal de volledige collectie te vinden zijn, zowel voor mannen als voor vrouwen. Sinds 2017 is Dries Van Noten al actief op de Chinese markt, maar dan via wholesale. Het merk heeft momenteel verkooppartners in Shanghai, Peking en Hongkong.
Dries Van Noten begon naar aanleiding van de coronacrisis ook een actiegroep om de duurzaamheid van de modesector te verbeteren. Samen met andere designers, waaronder Jil Sander en Tory Burch, en luxewarenhuisketens, zoals Nordstrom, Harvey Nichols en Selfridges, roept hij op tot minder kortingen, een eenvoudigere modekalender en minder vervuiling.