Topmodel Doutzen Kroes volgt Sylvie Meis op als ambassadeur van Hunkemöller. De Nederlandse schone ondertekende een contract van twee jaar en zal ook eigen collecties ontwerpen voor de lingerieketen.
Van Victoria’s Secret naar Hunkemöller
De 31-jarige Kroes was tot vorig jaar aan de slag bij het Amerikaanse lingeriemerk Victoria’s Secret. Het nieuwe ‘gezicht’ van de lingerieketen zal ook een eigen collectie van lingeriesetjes, badkleding en sport-bh’s ontwerpen onder de naam Doutzen’s Stories.
Hunkemöller-topman Philip Mountford is “ontzettend blij met Doutzen Kroes als nieuwe merkambassadrice. Zij is representatief voor ons merk en als een van de belangrijkste topmodellen in de wereld kan ze ons helpen om internationaal uit te breiden”, zo zegt hij in een persbericht.
De van oorsprong Nederlandse lingerieketen is tegenwoordig in handen van de Amerikaanse Carlyle Group, die Hunkemöller begin dit jaar voor een bedrag tussen de 400 en 500 miljoen euro overkocht van de Franse investeerder PAI Partners. De keten is een van de grootste lingeriespeciaalzaken van Europa en telt ruim 700 filialen wereldwijd.
Sylvie Meis was vijf jaar lang het gezicht van de keten, maar maakte eerder dit jaar bekend een eigen modebedrijf, Meis Enterprise, op te richten.