Voorwaarts is maar saai, luidt de nieuwe campagneslogan van Desigual. Toch hoopt het kleurrijke modemerk nieuwe groei te vinden met een opgefriste look: het logo wordt voortaan in spiegelschrift geschreven.
Voorwaarts is saai
Speciaal voor zij die de wereld door een cameralens bekijken – zowat alle jongeren dus – lanceert Desigual een nieuwe campagne en dito huisstijl. Het logo en alle belettering van het Spaanse modemerk is omgedraaid, zodat de woorden perfect te lezen zijn op selfies.
Desigual mikt dus op Instagram en sociale media met de nieuwe campagne, die de titel “Forwards is boring” – voorwaarts is saai – heeft meegekregen. Reclames van de campagne zijn echter niet alleen op sociale media te zien, in grote Europese steden prijken ook straataffiches en opvallende gevelbedekkingen die voorbijgangers moeten aansporen om hun smartphonecamera boven te halen.
Op alle winkelgevels blijft het logo ook permanent omgedraaid. Het nieuwe logo is volgens Desigual een reactie op de grote visuele uniformiteit onder modemerken. “Het doel van de campagne, naast het presenteren van het verrassende nieuwe imago van het bedrijf, is mensen uit te nodigen om na te denken. Ze zich ongemakkelijk te laten voelen en hen hun comfortzones te halen. En dat is precies wat we hebben gedaan”, zegt chief marketing officer Guillem Gallego volgens vaksite Campaign.