Furore, het modemerk dat de Duvel Moortgat-telgen Veerle en Elke Baert in 2013 oprichtten, neemt een nieuwe start. Het merk opent vandaag een eigen winkel en in september volgt de webshop.
Terug van (even) weggeweest
Vandaag beleeft modemerk Furore zijn tweede geboorte met een gloednieuwe collectie in de al even gloednieuwe winkel op de Antwerpse Komedieplaats, vlak bij de Bourlaschouwburg. Daarnaast krijgt het merk binnenkort nog een webshop en zal de collectie ook te koop zijn bij tien Belgische partners. Dat vertellen moeder Veerle en dochter Elke in Sabato, de weekendbijlage van De Tijd.
Furore werd in 2013 opgericht en lanceerde in het voorjaar van 2014 zijn eerste collectie in een eigen boetiek in Sint-Martens-Latem. De daaropvolgende drie jaar zouden er nog negen volgen. “Net toen we onderzochten hoe we Furore in een grotere oplage en in meer winkels zouden krijgen, kwamen de mensen van Mortreu Fashion Design op ons pad. Hun modebedrijf van bijna 50 jaar oud had de Belgische labels Amania Mo, Giovane en Julia June in portefeuille. Ze wilden hulp om hun merken futureproof te maken”, zegt Veerle Baert. Er kwam een joint venture, die eind augustus 2017 uitmondde in een volledige overname.
Bij die gelegenheid werd het bedrijf omgedoopt tot Flanders Fashion Design International. “Opeens moesten we niet één, maar vier modelabels naar een hoger niveau tillen. Het was niet het moment om Furore te herlanceren. We wilden eerst de drie andere labels opnieuw op de rails krijgen.” Furore belandde dus even noodgedwongen op het achterplan, Tot nu… “De stroom aan fastfashion zullen we niet stoppen, maar we kunnen op zijn minst een steen in de rivier verleggen.”