De Franse sportwinkelketen Decathlon heeft een winkel geopend in Emeryville, nabij San Francisco. Voor de Franse retailer betekent dit een terugkeer naar de Verenigde Staten, na twaalf jaar afwezigheid.
Geen kassa’s
De winkel is ruim 4300 m² groot en maakt gebruik van het NewStore Omnichannel Platform. Dat stelt medewerkers in staat om alle items makkelijk te kunnen inscannen en laat klanten toe mobiel te betalen. Ze hoeven ook niet aan te schuiven aan vaste kassa’s, want alles wordt betaald via Apple Pay.
Tussen 1999 en 2006 had Decathlon al enkele winkels in de buurt van Boston. Na meer dan tien jaar keert de keten nu terug naar de Verenigde Staten, maar dan aan de Westkust van het land. Het bedrijf heeft plannen om ook in andere regio’s vestigingen te openen.
Internationale expansie
Decathlon heeft ondertussen meer dan 1500 filialen in 49 landen. De sportgigant heeft een enorm assortiment en biedt ook ruimte aan kleinere sporten als boogschieten of pingpong. De winkels zijn vaak uitgerust met een testzone waar klanten producten meteen kunnen uitproberen.
Begin deze maand deed de retailer ook al zijn intrede op de Japanse markt.