“Een dagje Morresen”
Dat Mandemakers ambitieuze plannen heeft in België, maakte oprichter Ben Mandemakers al begin 2011 duidelijk. Woonwarenhuis Morres Wonen moest meer bepaald een totaalconcept voor interieurbeleving worden, waar consumenten van heel Vlaanderen naartoe komen om “een dagje te Morresen”.
Daartoe is het ‘woonwinkeldorp’ ondertussen uitgerust met onder meer verschillende shop-in-shops van zowel accessoire- als meubelmerken, grote rustpleinen, een expositieruimte van 600m², een ‘kids-dorp’ en een eigen restaurant. Ook heeft Morres Koen Wauters onder de arm genomen als ambassadeur en heeft het een eigen magazine gelanceerd.
Uniek concept in de Benelux
“Vandaag bestaat ons cliënteel al voor 65% uit Vlamingen, die groep willen we nog uitbreiden. Onze troeven: het aanbod en de voordelen van een groothandel met de service van een speciaalzaak. We zetten ook groot in op winkelervaring”, aldus Walter van de Griendt, algemeen directeur van Morres.
Of zoals Ben Mandemakers eerder liet optekenen: “Alleen al door de oppervlakte is het dit woonwarenhuisconcept uniek in de Benelux en zelfs vrij uniek in Europa. De winkelformule is zijn tijd ver vooruit.”
De Mandemakers Groep is in Nederland marktleider in de sanitair-, keuken-en meubelmarkt, maar met belangen in Grando Keukens, Siematic (Keukenontwerpers), het Keukenhuys, KeukenMaxx en SVEA keukens hebben de Nederlanders ondertussen al een stevige voet aan Vlaamse wal.