De Bijenkorf heeft plannen om tegen de zomer een Duitse webshop te openen. Het bedrijf heeft ook al drie jaar een Belgische webwinkel.
Vacatures
Dat er weldra een Duitse versie komt van de Bijenkorf, blijkt uit verschillende vacatures op de website van het bedrijf: het zoekt onder meer een onlinecontenteditor en een SEA-marketeer voor de Duitse markt. “Tegen deze zomer starten we met een webshop in Duitsland. Daarbij gebruiken we de kennis die we de voorbije drie jaar hebben vergaard met onze Belgische webshop”, staat er in de jobaanbiedingen te lezen.
Eind vorig jaar toonde topman Giovanni Colauto zich erg enthousiast over de online verkoop van de Bijenkorf. Hij noemde de webshop “onze tweede winkel”, goed voor een verkoop van 200 miljoen euro op een totale omzet van 850 miljoen euro. “Ook in België loopt het hard: de Belgische consument heeft een goed smaakniveau en toont interesse voor hoger geprijsde items”, voegde hij er nog aan toe.
Onder welke merknaam de nieuwe webshop in Duitsland zal opereren is nog niet bekend. De Bijenkorf heeft zeven warenhuizen in Nederland en een webshop in Nederland en België. Het bedrijf richt zich vooral op het hogere marktsegment en is onderdeel van de Britse Selfridges Group.