De Franstalige webshop van De Bijenkorf is vanaf nu online. De Nederlandse warenhuisketen wil zo eerst klanten in Brussel en Wallonië bedienen, nadien wil de premiumketen online ook naar Frankrijk en Oostenrijk.
Na België komt Frankrijk
De Bijenkorf heeft zijn territorium uitgebreid naar Franstalig België: de Belgische webshop heeft, zoals eerder al aangekondigd, nu ook een Franse versie. Voor de Nederlandse warenhuisketen zijn het de eerste stapjes in de Franse taal, maar het zijn volgens CEO Giovanni Colauto vooral logische stappen.
De “succesvolle online uitrol in Vlaanderen vijf jaar geleden en Duitsland afgelopen jaar” smaakte de topman naar meer. Na de expansie naar Brussel en Wallonië, zet de luxewarenhuisformule zich al schrap voor lanceringen in Frankrijk en Oostenrijk. Nog dit jaar moeten ook daar webshops de deuren openen.
Sinds de coronacrisis is het voordeel van een pure online aanwezigheid immers duidelijker dan ooit, liet Colauto eerder al verstaan. De CEO licht ook in het nieuwe boek ‘The Future of Department Stores’, over de nieuwe rol van de beproefde warenhuisbranche, zijn omnichannelplannen toe.
In Franstalig België werkt De Bijenkorf net zoals in Vlaanderen met gratis levering en retours, terwijl wie voor 22 uur bestelt zijn bestelling al de volgende dag krijgt. De webshop biedt klanten ook zestig dagen bedenktijd.