Nadat de Bijenkorf online eerder al de stap zette naar België, is het luxewarenhuis nu ook actief op de Duitse markt. Alle bestellingen zullen nog wel geleverd worden vanuit het gloednieuwe distributiecentrum in Tilburg.
“Kansen in Duitsland”
Dat de Bijenkorf plannen had voor een Duitse webwinkel, werd dit voorjaar bekend. Gisteren volgde dan echte lancering van debijenkorf.de: de website telt meer dan duizend merken op het gebied van mode, schoonheid, wonen en eten. Daar komen later nog vele andere merken bij.
Ondanks de concurrentiële markt in Duitsland ziet het Nederlandse bedrijf er toch veel mogelijkheden: de groei van de e-commerce zou er de komende jaren hoger liggen dan in Nederland. “Daarnaast zijn de Duitsers al zeer vertrouwd met het doen van aankopen bij internationale retailers. We zijn ervan overtuigd dat de combinatie van ons cross-category lifestyle productaanbod, onze sterke online gebruikerservaring en onze klantgerichtheid ons zal onderscheiden van de concurrentie“, zegt een woordvoerder aan FashionUnited. Voorlopig zijn er geen plannen om ook fysieke winkels te openen in Duitsland.
Alle orders zullen vanuit Nederland verstuurd worden. De Bijenkorf opende vorig week officieel zijn nieuwe distributiecentrum in Tilburg, dat de bestaande magazijnen in Woerden en Waalwijk vervangt. De site heeft een totale oppervlakte van 82.000 m². Met de centralisatie van de logistiek wil de Bijenkorf de efficiëntie verhogen.