Handtassen- en accessoiremerk Hvisk heeft zijn zinnen op de Benelux gezet. Het kleurrijke Deense merk wil uitbreiden naar meer Europese markten en is volop bezig met expansie in België, Duitsland, Frankrijk en Noorwegen. Zeker Nederland volgt.
Na België en Frankrijk naar Nederland
Hvisk staat voor jonge en kleurrijke accessoires, waaronder handtassen, juwelen en haaraccessoires. Op de Modefabriek in januari wil het merk zijn collectie introduceren bij inkopers en de pers, in de hoop zo ook in nieuwe markten een intrede te maken. Het merk wordt op dit moment verdeeld bij meer dan 300 retailers – ook warenhuizen en online platformen – in Europa.
Vanuit heel Europa is er vraag naar de producten, klinkt het in een persbericht volgens FashionUnited, en dus is het merk aan het uitbreiden. Als volgende markten zijn Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Zweden in het vizier. Nederland is zelfs een sleutelmarkt, aldus CEO Michael Aoun: “We hebben hoge verwachtingen van Nederland als markt en zijn al verschillende samenwerkingsverbanden aangegaan met Nederlandse influencers.”
De accessoires van Hvisk worden inderdaad deels in samenwerking met influencers ontwikkeld. “Een groot deel van de identiteit van Hvisk schuilt in de democratisering van de mode. We willen een merk creëren waarin we luisteren naar de behoeften en wensen van onze klanten en daarom nemen we influencers mee in de besluitvorming en het merk in het algemeen”, legt Aoun daarover uit.