Costes, een dochterketen van The Sting, heeft besloten om niet langer verder te gaan met twee aparte formules voor mannen- en vrouwenmode. Voortaan zullen beide collecties altijd in dezelfde winkel te vinden zijn.
Vrouwen brengen man mee
Die beslissing heeft niet enkel gevolgen voor toekomstige winkelopeningen, maar ook voor de huidige winkels. Op alle plekken waar er zowel een Costes Men als een Costes Women aanwezig is, zullen die nu geïntegreerd worden. Zo sluit in Arnhem de Costes Men alvast de deuren, ook al was die pas twee maanden geleden geopend. Het pand blijft wel in handen van het bedrijf en wordt omgevormd tot een outlet van The Sting. Ook in Den Bosch, Alkmaar en Eindhoven is een vestiging van Costes Men te vinden. Die blijven voorlopig geopend tot er een oplossing is gevonden.
“We hebben gemerkt dat het beter werkt voor de klanten om de twee lijnen in één winkel te hebben. We hebben bij Costes al een vaste klantenbasis opgebouwd en deze vrouwen nemen hun mannen mee. Het voelde niet logisch om ze vervolgens naar een andere winkel te sturen”, zegt Costes in een persbericht.
Stad per stad oplossing zoeken
Per stad zal nu bekeken worden of er een ander pand moet worden gezocht om de nieuwe uni-formule te gebruiken. Die is momenteel al aanwezig in Antwerpen, Breda en Deventer. Later dit jaar komt ze ook naar Nijmegen, Enschede en Tilburg.
Costes opende pas in maart van dit jaar in Den Bosch zijn eerste vestiging specifiek voor mannen. Het doel was toen om in totaal vijftig winkels te openen van de verschillende concepten van de keten. Het is niet duidelijk of dat nog steeds het geval is.