“Hay door de ogen van Cos”
De keuze voor Hay is niet zo opmerkelijk, want de rekken die in de winkels van Cos te vinden zijn, worden ook al door Hay gemaakt. “Het is eigenlijk Hay bekeken door de ogen van Cos“, legt hoofd van design bij Cos Martin Andersson uit aan Knack. “Onze klanten hebben grote interesse in interieur en design en het was het juiste moment om alternatieve producten aan te bieden die mooi aansluiten bij onze kleding.”
De collectie van Hay zal vanaf september gelanceerd worden op de websites en zal bovendien ook te vinden zijn in fysieke winkels van Cos in Londen, Wenen en Göteburg. Speciaal voor de lancering van de overeenkomst werden door designer Thomas Alonso twee tafeltjes ontworpen die enkel bij Hay en Cos zullen verkocht worden.
Cos werd in 2007 opgericht door H&M en is één van de ketens waarmee het bedrijf een hoger segment probeert aan te spreken. Ook & Other Stories hoort in dat rijtje thuis. Daar verkoopt H&M kledij aan een hogere prijs, maar de producten horen dan ook van een betere kwaliteit te zijn.