De Spaanse modegroep Cortefiel heeft met Miquel Jaume een nieuwe CEO aangewezen. Hij volgt in die positie Ramon Gago op, die onlangs wegens privéomstandigheden besloot om het bedrijf te verlaten.
Al 10 jaar bij bedrijf
Miquel Jaume heeft al tien jaar ervaring als CEO van Women’s Secret, dat ook onderdeel uitmaakt van de groep Cortefiel. Daar zette hij de voorbije jaren sterke resultaten neer: in 2014 was het lingeriemerk met een groei van 10,5% zelfs de sterkste groeier binnen de groep.
Ramon Gago is een voormalig directeur van Inditex en werd pas in 2015 CEO van Cortefiel en het merk Pedro del Hierro. Hij moest het merk een makeover geven en de bedoeling was dat hij aan de wieg zou staan van verdere internationale groei van Cortefiel.
De Spaanse Cortefiel Groep bestaat uit de merken Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield. Het heeft meer dan 9.000 medewerkers en meer dan 2.000 winkels in 70 landen wereldwijd.