VF Corporation, het moederbedrijf van onder andere Vans en The North Face, zag zijn omzet en bedrijfswinst toenemen in het tweede kwartaal. Vooral in China was er een explosieve groei.
Azië als groeimotor
VF Corporation boekte in de periode van juli tot september een omzet van 3,4 miljard dollar (3 miljard euro), een stijging met 5%. Het segment ‘Outdoor’ (met onder andere The North Face en Timberland) kende een groei van 4%, terwijl het segment ‘Active’ (met Eastpak en Vans) de omzet met 9% zag aangroeien. De afdeling werkkledij van het concern (met de merken Dickies en Terra) verging het veel minder goed: die moest een omzetdaling van 4% incasseren. De groei was het sterkst in China, waar de modegroep een omzetstijging van 20% mocht optekenen.
Het bedrijfsresultaat steeg het voorbije kwartaal met 6% tot 579 miljoen dollar (520 miljoen euro), de nettowinst steeg zelfs met 28% tegenover dezelfde periode vorig jaar. Het kwartaaldividend wordt met 12% opgetrokken.
Voor het hele boekjaar rekent het bedrijf nog steeds op een omzet van 11,8 miljard dollar (10,5 miljard euro), wat een groei van 6% op jaarbasis zou inhouden. Het concern bevestigt ook dat de winst per aandeel tussen 3,32 en 3,37 dollar (3 tot 3,05 euro) zou moeten uitkomen.