Maison365, dat in Nederland en Vlaanderen kledingboxen verkoopt op basis van persoonlijk stijladvies, groeit snel. Topman Maarten Valk wil nu ook de rest van België en Duitsland veroveren.
Enkel vrouwenmode
Maison365 richt zich specifiek op de drukbezette, maar modebewuste vrouw tussen 30 en 55 jaar, die nood heeft aan advies en inspiratie, vertelt Valk in een gesprek met RetailTrends. Op basis van een uitgebreid klantenprofiel stelt een styliste van het platform een drietal geschikte outfits samen, die in een box verstuurd worden. De klant kan thuis vervolgens kiezen welke items ze wil houden en stuurt de rest retour. Valk beklemtoont dat alles op maat van de klant in kwestie is afgestemd: “We gebruiken geen vaste kledingcombinaties.”
De topman haalde zijn inspiratie voor Maison365 in de vele soortgelijke mannenplatforms, zoals bijvoorbeeld House of Einstein. “Voor vrouwen werd het nog niet echt opgepakt. Waar het bij mannen veelal draait om gemak, willen we vrouwen met Maison365 juist inspireren en adviseren.”
Rendabel
Met succes zo blijkt, want in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar groeide het platform met 80%. Maison365 verstuurt inmiddels tot 1500 kledingboxen per maand. Gemiddeld gesproken houden klanten drie tot vier items per box, wat neerkomt op een orderwaarde van 275 euro.
Door de sterke groei is het bedrijf nu winstgevend. Volgens Valk is de tijd dan ook rijp om verder te kijken, met name naar Wallonië en Duitsland: “We geloven in een stabiele basis. Het is niet van ‘hop, hop, hop snel groeien’, maar richten ons op een langetermijngroei.”