Het duurzame handtassenmerk MYOMY do goods haalt een half miljoen euro op met behulp van crowdfunding en krijgt nog eens een financiering van 475.000 euro. Met dat miljoen wil het Nederlandse merk haar internationale groeiplannen realiseren.
Vertrouwen in duurzame mode
Via obligatieleningen die particuliere beleggers zich konden aanschaffen werd na een dikke twee maand het streefbedrag van 500.000 euro bereikt. Rabobank, dat de crowdfundingcampagne mee faciliteerde, voegt daar nog een financiering van 475.000 euro aan toe.
Het succes van de campagne bewijst dat investeerders in deze turbulente tijden vertrouwen hebben in fairtrade en duurzame mode, meent Rabobank. Met het geld wil de onderneming internationaliseren en stapsgewijs naar een circulaire productie toe werken. Deze zomer lanceert het modemerk ook een duurzame tassenlijn voor mannen. MYOMY do goods bestaat sinds 2007 en ging van start met een duurzaam en fairtrade geproduceerde tassenlijn genaamd MY PAPER BAG. Inmiddels zijn de producten verkrijgbaar in meer dan 280 winkels – zowel offline als online – in België, Duitsland, Nederland, Oostenrijk, Zwitserland en in de eigen webshop.