Vertraagde groei in Azië
Stella Luna heeft al een winkel in de buurt Saint-Germain in Parijs en heeft nu besloten om ook winkels te openen op de Rue du Faubourg Saint Honoré en in de buurt van de Champs Élysées. Daarnaast zijn er ook plannen om verder uit te breiden naar andere Europese steden, zoals Londen.
“Iedereen weet dat bedrijven in Azië niet meer groeien zoals voorheen. Zelfs in Hongkong gaat het omlaag. Het gaat er nu om internationaal te zijn, je kan niet op één plaats blijven”, zegt Stephen Chi, CEO van de retailafdeling van Stella Luna. “We zullen verdere stappen blijven zetten om de aantrekkingskracht van onze merken te laten groeien, terwijl we ons winkelnetwerk en onze verkoopstrategie blijven verbeteren.”
Chinese merken naar Europa
Chinese merken beginnen steeds meer naar Europa te kijken, omdat de groei in hun eigen land aan het vertragen is. Voorlopers van die strategie zijn witgoedproducent Haier en computerfabrikant Lenovo, maar ook andere bedrijven vinden hun weg naar Europa.
Zo richtten ook Chinese webwinkels zich vaker op de Europese markt, waarbij ze producten tegen een bijzonder lage prijs kunnen aanbieden. Chinese ketens die fysieke winkels openen in Europa zijn echter (voorlopig) nog wat zeldzamer.