Fred & Ginger, het Belgische kinderkledingmerk van FNG Groep, gaat nu ook het buitenland veroveren. De nieuwe herfst-wintercollectie wordt voor het eerst ook aan groothandelspartners aangeboden.
Stijgende vraag vanuit het buitenland
Er is stijgende vraag naar Fred & Ginger vanuit het buitenland, zegt de FNG Groep. Het merk waarmee het voor de modeholding allemaal begon, breidt daarom uit naar de groothandel – en zo ook naar de internationale markt. Tot nu toe was het kindermerk enkel beschikbaar in de eigen winkels in België, maar vanaf de herfst-wintercollectie 2018 komt daar dus verandering in.
Fred & Ginger werd opgericht in 2005 en betekende het startpunt voor FNG, vandaag een sterk groeiende Benelux-modegroep met activiteiten in heel Europa. Het label is er voor kinderen van 2-14 jaar en wordt nog steeds ontworpen door een team van Belgische designers. Met de groothandelslancering gaat ook een nieuwe exclusieve lijn met pyjama’s en een tassencollectie gepaard.
Als lid van de Fair Wear Foundation worden op de productielocaties van Fred & Ginger regelmatig controles uitgevoerd om de arbeidsomstandigheden in de ateliers te checken. Fair Wear Foundation is een onafhankelijke organisatie die textielfabrikanten ondersteunt bij het verbeteren van de productieomstandigheden.