Modegroep Celio wil het failliete kledingmerk Camaïeu nieuw leven inblazen. De specialist in mannenkleding heeft het immers voor 1,8 miljoen euro gekocht op een faillissementsveiling.
Uit de uitverkoop
Eind september viel finaal het doek over de Franse modeketen Camaïeu: de retailer ging in gerechtelijke vereffening, 2600 werknemers werden ontslagen en alle winkels gingen onherroepelijk dicht. Toch duikt de merknaam binnenkort waarschijnlijk opnieuw op.
Het herenkledinglabel Celio heeft het logo, de merknamen en domeinnamen van zowel Camaïeu (met umlaut) als Camaieu (zonder umlaut) gekocht voor 1,8 miljoen euro op een veiling in Rijsel. Celio-topman Sébastien Bismuth zegt het merk nieuw leven in te willen blazen na het faillissement. Op termijn denkt de ondernemer zelfs aan nieuwe winkels.
“Het is een merk met waarde, dat in Frankrijk al tientallen jaren toonaangevend is op het gebied van damesconfectie”, zei Bismuth aan La Libre Eco. Het “waardevolle merk” liet evenwel een krater van 240 miljoen euro aan schulden na. Ruim 500 winkels werden gesloten. De vakbonden geloven evenwel dat het merk onder Celio weer kans maakt.