De Belgische modegroep Cassis Paprika maakt verder werk van zijn internationale expansie en zet nu ook de stap naar Duitsland. Ze sloot daarvoor deals met Galeria Kaufhof, Otto en Amazon. Het wordt al de vierde buitenlandse markt voor de groep.
Ook expansie in andere landen
Bij Galeria Kaufhof zullen de collecties van Paprika, het merk voor vrouwen met een maatje meer, te vinden zijn bij een dertigtal vestigingen. Daarnaast wordt er ook sterk ingezet op de online verkoop, dankzij deals met Otto en Amazon. De Duitse groep Otto is bijvoorbeeld de tweede grootste speler op vlak van online mode in Europa.
In België is Cassis Paprika naast Paprika ook actief met het modemerk Cassis, waarvan het een honderdtal verkooppunten heeft. In België staan er dan ook niet onmiddellijk verdere winkelopeningen op het programma.
“Maar in het buitenland blijven we winkels openen”, zegt CEO Vincent Rousseau in De Tijd. Zowel in Nederland als in Frankrijk zijn er al een twintigtal vestigingen van Paprika te vinden en ziet Rousseau nog verdere ruimte voor groei. Op termijn komen er in Nederland alvast nog vijf tot tien nieuwe winkels bij. Naast de genoemde landen is Cassis Paprika ook nog te vinden in Luxemburg.