Het Franse modemerk Camaïeu maakt een comeback. Of toch in naam: Celio, dat de merkrechten al in 2022 kocht, wekt het label deze zomer opnieuw tot leven.
Nu “be camaïeu”
Op 29 augustus geeft Celio het startschot aan het nieuwe Camaïeu. Bij het faillissement van de keten in 2022, die meer dan 2.000 medewerkers hun job kostte, nam herenmodemerk Celio de naam over – weliswaar zonder de winkels of personeel. Het idee was toen al om een vrouwenlijn bij Celio te lanceren.
Het duurde echter tot nu toe om die plannen te verwezenlijken. Eind augustus duikt Camaïeu, en dus een eerste vrouwencollectie voor Celio, op in twaalf winkels. Volgens La Libre gaat het vooral om winkels in Frankrijk (onder andere Bayonne, Lille en Valence), maar ook in Brussel verschijnt “be camaïeu”, de nieuwe naam voor de lijn. De dameskleding zal ook online te koop zijn.
Twee van de twaalf vestigingen worden exclusief “be camaïeu”. Op termijn streeft de groep naar grote winkels, tussen 700 en 1.000 m², die zowel het mannen- als vrouwenassortiment aanbieden. In eerste instantie zullen vooral bestaande Celio-winkels uitbreiden.