In het Wijnegem Shopping Center is afgelopen weekend kledingwinkel C&A heropend volgens een nieuw concept. Het is de eerste winkel in Europa die werd ingericht volgens het concept, dat de komende jaren ook wordt overgebracht naar andere filialen.
Marktaandeel verstevigen
De winkel van 2.500 m² is voortaan ingedeeld in ‘kamers’, waarbij werd gekozen om kledij te verdelen volgens bepaalde ‘momenten’. “Overal in de winkel hebben we werelden gecreëerd waar we ideeën aanreiken voor leuke outfits en ensembles. Dat doen we voor elke gelegenheid: op het werk, in de vrije tijd, bij het uitgaan, maar ook voor vlak na de geboorte, de eerste communie en zelfs bij het slapen gaan, want er is ook een uitgebreide lingerieafdeling. Daarom ook hebben we het aantal van top tot teen uitgedoste etalagepoppen spectaculair verhoogd”, zegt marketingdirecteur Johan Soenens aan Gazet van Antwerpen.
C&A hoopt met het nieuwe concept zijn marktaandeel in België te verstevigen. Momenteel ligt dat op 8,2%, wat het grootste marktaandeel in België is. “We willen die positie verstevigen. De grote vernieuwingsoperatie die in Wijnegem nu werd ingezet, onderstreept onze ambitie”, aldus Soenens. “De komende maanden en jaren worden alle 160 Belgische C&A’s alsook onze winkels elders in Europa volgens dit concept gerestyled.”