“Wear the Change”: dat is de nieuwe slogan van C&A. De kledingketen vernieuwt haar merkidentiteit en wil met de aangepaste merkclaim nog meer focussen op duurzaamheid, al blijft ook prijs centraal staan.
Voor het ‘Nieuwe Normaal’
Bij de lancering van het herfst- en winterseizoen 2020 pakt C&A uit met een nieuwe ‘look&feel’: het kledingmerk heeft als nieuwe slogan “Wear the Change” geadopteerd. De merkclaim is vanaf nu voor het eerst te zien in de herfstcampagne voor denim. Toch is de slogan niet helemaal nieuw: eerder werd ze al gebruikt voor voor de duurzame kledinglijn en duurzaamheidsinitiatieven van de keten.
Ondertussen zijn die duurzamere collecties volgens het bedrijf al goed voor 50% van het aanbod, waardoor C&A de claim nu uitbreidt naar het hele merk. “De nieuwe merkclaim is gebaseerd op de verandering van het milieu en de maatschappij waar wij dagelijks mee te maken hebben”, klinkt het – wat het bedrijf in deze coronatijden ook het “Nieuwe Normaal” noemt.
“Wij willen de C&A-merkpresentatie voor het Nieuwe Normaal moderniseren. Wij willen drie belangrijke aspecten versterken: duurzaamheid, een onovertroffen prijs-kwaliteitverhouding van onze producten en inclusiviteit – dat wil zeggen een breed scala aan producten voor alle leeftijden, geslachten en vormen. Deze aspecten zijn samengesmolten in een moderne look-and-feel die door alle ’touchpoints’ heen te zien is – met speciale aandacht voor de digitale kanalen”, legt marketingdirecteur Maik Kleinschmidt uit.
Logo zonder rand
Ook het logo en de huisstijl van het merk kregen een opfrisbeurt: de gekartelde rand – die een schelp moet voorstellen – rond de letters is weg, wat het logo directer en zelfverzekerder moet laten overkomen. De beelden die C&A in zijn campagnes gebruikt, horen vanaf nu eveneens “duidelijk en ongecompliceerd” te zijn. Als zijn doelgroep beschrijft C&A daarbij voortaan het “moderne, democratische midden van de maatschappij”.
De “change” is trouwens ook al te zien aan de top van het bedrijf: het bedrijf kondigde recent verschillende Europese managementwissels aan, waarbij drie vrouwelijke topmanagers hun intrede maken in de kledingholding.