Modegroep C&A verkoopt zijn Chinese afdeling aan een lokale investeringsgroep, die grote groeimogelijkheden voor het merk ziet op de Chinese markt.
Nood aan lokale expertise
C&A China komt in handen van Beijing Zhongke Tongrong, maar een overnamebedrag deelde het Chinese investeringsfonds niet mee. De verkoop moet een versnelde groei van C&A op de grote Chinese markt mogelijk maken, nu steeds meer steden in het land geleidelijk heropenen. De toenemende verstedelijking en de adoptie van modetrends door het grote publiek bieden kansen, en de lokale expertise van de nieuwe eigenaar moet daarbij helpen.
“Wij hebben China altijd gezien als een belangrijke groeimarkt voor C&A, maar wij hebben al vroeg begrepen dat lokale expertise met een sterk netwerk van cruciaal belang is om het volledige potentieel van C&A in deze grote en complexe markt te realiseren”, zegt Allan Leighton, voorzitter van C&A AG. De coronacrisis heeft dat besef enkel versterkt.
“C&A is een waardevol wereldmerk en een van de grootste gebruikers ter wereld van biologisch katoen”, zeg directeur Duan Xuefeng van overnemer Zhongke Tongrong. “Nu de steden in China na de COVID-19-pandemie geleidelijk aan weer opengaan, zien wij een spannende mogelijkheid om de lokale expansie verder te stimuleren en duurzame handelspraktijken op te schalen.” C&A is sinds 2007 in China actief.