C&A gaat na een nieuw logo ook aan de slag met een nieuw winkelconcept. In het Zwitserse Zürich heeft de flagshipstore van de budgetketen als eerste een make-over gekregen.
Moswanden en ontwerpstudio
In Zwitserland pakt C&A uit met een volledig veranderde winkelinrichting: de flagshipstore van liefst 2.500 vierkante meter en zes verdiepingen in Zürich is in een nieuw kleedje gestoken. Het winkelconcept ligt nu meer in lijn met de nieuwe huisstijl van het modemerk, zoals die eind augustus werd voorgesteld. Met de slogan “Wear the Change” wil de retailketen inzetten op een duurzaam imago, terwijl het nieuwe logo direct, zelfverzekerd en ongecompliceerd moet overkomen.
Die elementen komen nu ook terug in de vernieuwde winkel, want C&A wil er shoppers naar eigen zeggen een “duidelijke en stressvrije winkelervaring” bezorgen. Het duurzame aspect is bovendien terug te vinden in moswanden en planten op de winkelvloer, die volgens het persbericht ook bijdragen aan een ontspannen sfeer. Op de muren is nog meer uitleg over de duurzame initiatieven van de retailer te lezen.
Het geheel is verder uitgerust met een “design studio”, om in te spelen op de trend van personalisatie. Klanten kunnen er bijvoorbeeld iets laten drukken of borduren op hun kledingstukken. In de paskamers kunnen shoppers dan weer de hulp van een winkelbediende vragen via een aanraakscherm.