In Duitsland sluit C&A zich aan bij Zalando. De online modereus breidt zijn succesvolle partnerprogramma ‘Connected Retail’ intussen ook uit naar Oostenrijk.
Al 3.000 Partners
Via Connected Retail kunnen fysieke moderetailers hun items via Zalando verkopen. Ook C&A sluit zich nu bij het partnerprogramma aan, zij het voorlopig alleen met een selectie Duitse winkels. C&A ziet de samenwerking als een aanvulling op de eigen webshop, die bovendien past in de bestaande omnichannelstrategie. “We verstevigen onze positie als één van Europa’s toonaangevende modemerken die een breed scala aan duurzamere producten aanbieden’, stelt Martijn van der Zee, Chief Merchandise & Sourcing Officer bij C&A Europa.
Connected Retail heeft intussen meer dan 3.000 partners. Alleen al dit jaar kwamen er meer dan 500 nieuwe bij. De coronacrisis en de daaruit voortvloeiende lockdowns hebben het partnerprogramma uiteraard een enorme boost gegeven.
Vanaf vandaag kunnen ook Oostenrijkse retailers terecht bij het partnerprogramma van Zalando. Het wordt het negende land waar Connected Retail beschikbaar is, na Duitsland, Nederland, Polen, Spanje, Zweden, Noorwegen, Denemarken en Finland. Eerder kondigde Zalando al aan dat ook België binnenkort wordt toegevoegd. Het online modeplatform wil het aantal aangesloten retailers dit jaar nog verdubbelen.