Verkoophoekjes inrichten in hypermarkten: het recept lijkt te werken voor C&A, want de retailer heeft deze zomer in Frankrijk opnieuw twee shop-in-shops geopend, dit keer bij Cora. Vorig jaar zette de modeketen al een soortgelijke samenwerking op met Géant Casino.
Nieuwe klanten aantrekken
De nieuwe verkoopruimten zijn zo’n 400 m² groot en bevinden zich in de Cora-hypermarkten van Toul en Val d’Yerres. Met het partnership hoopt de hypermarktketen haar non-food assortiment nieuw leven in te blazen en nieuwe klanten aan te trekken.
C&A van zijn kant diversifieert zijn aanwezigheid in Frankrijk en vestigt zich zo op plaatsen waar het niet meteen van plan is om te investeren in eigen winkels. Overigens zijn in de shops-in-shops wel verkoopadviseurs van de modeketen aanwezig. Ook C&A hoopt via de samenwerking het klantenbestand uit te breiden.
Cora is de tweede Franse hypermarkt waarin C&A eigen ‘corners’ onderbrengt. De modeketen opende het afgelopen jaar ook al 25 verkoopruimten in vestigingen van Géant Casino.