Het modemerk Burberry gaat een Snapcode toevoegen aan zijn producten: dat is een soort QR-code, die klanten naar Snapchat moet lokken. Burberry is op die app één van de merken met een kanaal op Snapchat Discover.
Blik achter de schermen
Het Britse Burberry is zo het eerste merk dat de Snapcode op deze manier in gebruik neemt. In een nieuwe reclamecampagne van Burberry wordt de aandacht gevestigd op de Snapcode. Als consumenten die code scannen, dan kunnen ze op het kanaal van Burberry op Snapchat extra content vinden, zoals een langere versie van het reclamefilmpje en een blik achter de schermen. Net zoals alle andere content op Snapchat zullen de beelden slechts voor 24 uur beschikbaar zijn.
Het is niet de eerste keer dat Burberry intensief gebruik maakt van de sociale media. Zo streamde het eerder al een modeshow live op Snapchat, die volgens Burberry maar liefst 100 miljoen kijkers lokte. Onlangs werd een fotoshoot nog live gevolgd via Instagram, waar volgers van Burberry beelden van achter de schermen kregen te zien.
De nauwe samenwerking met Snapchat heeft er ook al voor gezorgd dat Burberry een bevoorrechte plek heeft binnen de app van Snapchat, waar het momenteel het enige gepromote merk is.