De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).
Inhaalbeweging dankzij nieuwe strategie
Met deze inhaalbeweging hoopt het modemerk de kloof te dichten op grote concurrenten Louis Vuitton, Givenchy en Gucci. Zij slaagden erin om de verkoop op de economische markten van de toekomst zoals China beter te exploiteren, waardoor Burberry met een achterstand kampte. Het Britse merk, bekend van het typerende ruitjespatroon, mengt zich nu in die concurrentiestrijd door zich te profileren met een luxueuzer imago.
CEO Marco Gobbetti, die vorig jaar het roer in handen kreeg, nam daarom de beslissing om de goedkopere merkshirts niet meer te verkopen. De focus zal in de toekomst liggen op de duurdere marktsegmenten. Om de ambities kracht bij te zetten, palmde Burberry begin dit jaar Riccardo Tisci in. Jarenlang was de Italiaan hoofdontwerper bij concurrent Givenchy.