Bernard Arnault lijkt vastberaden al wat Europese luxewaar is onder zijn hoede te krijgen. Na zich – vijandig – te hebben ingekocht bij Hermès, koopt LVMH het Italiaanse merk Bulgari. In ruil voor een controlebelang in de juwelen- en horlogemakerij, wordt de familie Bulgari de op Arnault zelf na belangrijkste aandeelhouder van LVMH.
In tegenstelling tot Hermès, waar Bernard Arnault op slinkse wijze een participatie van circa 20% in kreeg, ontvangt Bulgari LVMH wel met open armen. Arnault koopt Bulgari uit aan 12,25 euro per aandeel, een flinke premium op de 3,4 miljard euro die Bulgari volgens de beurs momenteel waard is.
De familie Bulgari krijgt op zijn beurt bovendien heel wat zeggenschap binnen LVMH. Als deel van toekomstige tweede belangrijkste aandeelhouders van Louis Vuitton Moët Hennessy, hebben broers Paolo en Nicola recht op een bestuurszetel in het bedrijf.
Als gedienstige ex-CEO van Bulgari wordt ook Francesco Trapani niet vergeten in de deal. Hij wordt verantwoordelijk voor de volledige horloge- en juwelenafdeling van de holding. Naast zijn vertrouwde Bulgari zal dat ook onder andere de horloges TAG Heuer bevatten.
Concern Louis Vuitton Moët Hennessy groepeert onderhand een groot aandeel van de meest toonaangevende Europese luxemerken. Onder de hoede van Arnault vinden we nu al onder meer Louis Vuitton, Céline, Bulgari en champagnehuizen Dom Pérignon en Veuve Clicquot.