De Britse online modewinkel Boohoo neemt de overblijvende merken van de failliete retailgroep Arcadia over. De grootste merken werden eerder opgekocht door Asos.
Aanbod verbreden
Boohoo koopt de merken Dorothy Perkins, Burton en Wallis voor iets meer dan 25 miljoen pond (28,5 miljoen euro). De e-tailer koopt enkel de merkrechten en dus geen winkels, wat betekent dat 214 filialen definitief de deuren sluiten. Voor de resterende voorraden legt Boohoo nog eens 8 miljoen pond (9 miljoen euro) op tafel.
Amper twee weken geleden kon het online modeplatform al de hand leggen op de merkrechten en de webshop van Debenhams. Die deal was goed voor een bedrag van 55 miljoen pond (62 miljoen euro).
De Arcadia-merken moeten Boohoo helpen zijn marktaandeel uit te breiden en zijn klantenbestand te verbreden, dat tot op vandaag gericht is op tieners en jonge volwassenen. Met name Burton moet het aanbod van herenkleding versterken, schrijft Bloomberg.
Met de verkoop van Dorothy Perkins, Burton en Wallis is het Arcadia-imperium van oprichter Sir Philip Green nu volledig ontmanteld. Asos kocht eerder al de merken Topshop, Topman, Miss Selfridge en HIIT, terwijl Evans in handen kwam van City Chic. In totaal brachten die verkopen meer dan 500 miljoen pond (570 miljoen euro) op voor de schuldeisers.