Marco Airoldi stapt na de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering van 16 mei op als CEO van de Benetton Fashion Company. Airoldi was er sinds 2014 CEO en is verantwoordelijk voor de herpositionering die het bedrijf de voorbije jaren doorvoerde.
Ook nieuwe COO
Toen Airoldi aan de slag ging bij Benetton was het zijn taak om het bedrijf winstgevender te maken. Daarop werd besloten om de focus van het modebedrijf te richten op enkele grote merken, zoals United Colors of Benetton en Sisley: kleinere merken werden dan weer stopgezet. “De raad van bestuur wil Marco Airoldi bedanken die sinds 2013, eerst als consultant en later als CEO en algemeen directeur, heeft bijgedragen aan de vorming en de lancering van het herpositioneringsplan dat zich richt op een aantal markten, winkels en merken van de Benetton Group”, staat te lezen in een persbericht.
Momenteel is het nog niet duidelijk of er al een opvolger is voor Airoldi. Wel werd ook meteen bekend gemaakt dat Tommasso Bruso aan de slag gaat als de nieuwe COO van het modebedrijf. Bruso werkt al enkele jaren voor Benetton, eerst in Italië en later in de Verenigde Staten. Tot nu toe was hij aan de slag als CEO van de merken Fedon, Furla en Diesel in Noord-Amerika.