Het Belgische modelabel Titi + The German Kid van ontwerpster Kristien Follon houdt er eind juli mee op. Dat heeft de ontwerpster zelf laten weten. Het merk werd negen jaar geleden opgericht en begon steeds meer succes te kennen.
Nieuwe ambities
De beslissing van Follon komt als een donderslag bij heldere hemel. Het gaat namelijk bijzonder goed met het merk, dat steeds meer fans weet te vergaren. De ontwerpster wil echter andere ambities nastreven.
“Het is geen evidente keuze, maar mijn ambities vinden steeds meer een uitweg in ideeën die geen connectie meer hebben met het label. Ik wil de goede herinneringen koesteren en gewoon mijn hart volgen”, zegt ze in een bericht op Facebook.
Voorlopig is nog niet geweten wat de toekomst inhoudt voor Follon en mogelijk zal het nog een tijdje duren voor er nieuws uit de bus komt. De ontwerpster laat aan het Belang van Limburg immers weten dat ze eerst een tijdje rust zal nemen.
“Andere oorden opzoeken, het hoofd leegmaken en met frisse ideeën aan de slag gaan. Er zijn genoeg modelabels met weinig doordachte ideeën waar de consument zo goedkoop mogelijk, zo veel mogelijk wil kopen. Dat is niets voor mij”, besluit ze.
Vanaf 27 mei start Titi + The German Kid met een uitverkoop in de winkel en via de webshop. Op 30 juli worden zowel de winkel als de webshop definitief gesloten.