Schoenenketen wil nieuwe balans vinden
Schoenenketen Bally was de voorbije jaren de focus wat verloren, zei de Narp in een gesprek met Fashionmag.com. “Maar nu gaan we zwaar in het merk investeren. We hebben iets dat goed ligt in de opkomende markten. De consument wordt er steeds gesofisticeerder.”
Schoenen zorgen vandaag voor 45% van het verkoopcijfer, accessoires dragen evenveel bij tot de omzet. De resterende 10% wordt gehaald uit de verkoop van kleding. “We moeten herbalanceren”, aldus de Narp. Slechts 30% van onze omzet wordt gehaald uit producten voor dames, 70% komt uit de verkoop voor heren. We zouden dat graag weer naar een 50%-50%-verhouding krijgen.”
Flagshipstores in grote steden
Ook het winkelnetwerk wordt aangepakt: op 22 oktober wil het merk een eerste flagshipstore openen in Londen. Het wordt een winkel van 400 m², gespreid over drie verdiepingen in New Bond Street. De Narp wil ook in andere belangrijke steden een dergelijke winkel openen.
De producten van Bally worden momenteel verkocht via 400 multimerkenwinkels en 300 verkooppunten onder het eigen logo, waarvan 100 op luchthavens.