“Carte blanche”
Axelle Red staat bekend om haar passie voor mode, zeker sinds de tentoonstelling van haar eigen “museale garderobe van Belgische ontwerpers” (het zijn haar eigen woorden) in het Modemuseum Hasselt een recordaantal bezoekers op de been bracht.
“Ik recycleer en hercombineer stukken op oneindig veel manieren tot het geheel beantwoordt aan de sfeer waar ik in zit. Ik was 16 toen ik mijn eerste baljurk ontwierp en liet maken door een naaister. Het was dus bijna een evidentie dat ik ooit een kledinglijn zou tekenen. Ik heb altijd gewacht op het juiste moment.”
“Toen ik van JBC hoorde dat ik carte blanche kreeg, heb ik geen minuut getwijfeld. Ik kon mijn eigen stijl behouden én delen met alle fashionista’s en mensen die er goed willen uitzien. Wat wil je nog meer als artiest?”
Op en top Belgisch
Dat JBC bovendien een op en top Belgisch familiebedrijf is, vormde een extra pluspunt voor de zangeres: “Ik ben namelijk een zeer grote fan van Belgische ontwerpers. We mogen in dit land oprecht trots zijn op onze creativiteit en inventiviteit op gebied van mode.”
“We hebben Axelle Red gekozen omwille van haar authenticiteit“, zegt Bart Claes, CEO van JBC. “We streven er altijd naar om te werken met authentieke mensen. Bovendien is Axelle Red ook nationaal bekend, dit was voor ons zeker een doorslaggevende factor om haar een collectie te laten ontwerpen.”
Unieke lanceringscampagne
Die collectie werd gisteren in de AED Studios in Lint voorgesteld tijdens een uniek event. De beelden voor de modeshow werden gefilmd op Route 66 in de buurt van Los Angeles en getoond in de Barco Virtual World, op een scherm van 90 meter in het rond. Dat zorgde ervoor dat de aanwezige journalisten, JBC-klanten, medewerkers en vrienden van Axelle Red als het ware mee in de woestijn stonden.
“Axelle Red heeft de lat hoog gelegd met haar collectie, wij vonden het cruciaal om hetzelfde te doen voor de tv-spot en het lanceringsevent”, zegt marketinghoofd Evelyne Talpe. “We wilden echt de collectie tonen op een virtuele 360°-catwalk. Daarvoor hebben we ons met een professioneel team omringd. Negen camera’s filmden tegelijkertijd vanuit één centraal punt om de omgeving in 360 graden in beeld te kunnen brengen.”