Op vrijdag 27 oktober opent de eerste Belgische vestiging van The Athlete’s Foot. Retailservice-organisatie Euretco werkt met franchisenemers voor de uitbating van de winkels en mikt op termijn op een nationale dekking.
Internationale uitstraling
Begin dit jaar al had Euretco aangekondigd dat het de internationale sneakerketen met hoge ambities naar België zou brengen. Met Brugge kiest The Athlete’s Foot meteen voor een stad met een internationale uitstraling. De sneakerstore-formule stemt de keuze van de locaties internationaal af en het winkelpand in de Zuidzandstraat 19 in Brugge past volledig in het plaatje.
Steven Denhaerynck, de eerste Belgische franchisenemer, ziet heel wat mogelijkheden in Brugge: “De keuze om te starten als franchisenemer van The Athlete’s Foot is een bewuste keuze als ondernemer. Dat we onze start kunnen maken in een stad waar zowel de lokale inwoners als veel toeristen tot mogelijke klanten kunnen worden gerekend, overtuigt ons des te meer. De keuze voor The Athlete’s Foot geeft ons de kans om topmerken te verkopen vanuit een heel duidelijk internationaal concept met de professionele ondersteuning die je als franchisenemer nodig hebt. Die combinatie van factoren leidt tot een sterke startpositie in een mooie branche.”
Onderscheidende uitstraling
Peter Linskens, algemeen directeur voor België en Luxemburg, gelooft dat er in België ruimte is voor een formule als The Athlete’s Foot en licht de ambities toe. “Met de topcollecties van onder andere Nike, Adidas, Puma, Reebok, Vans en New Balance hebben we een topaanbod in sneakers, textielcollecties en accessoires. In 2018 en de daaropvolgende jaren gaan we meerdere filialen openen. De keuze voor goede franchisenemers is daarbij essentieel. De ervaringen uit de andere landen nemen we uiteraard ook mee in onze strategie.”
Wereldwijd heeft The Athlete’s Foot 501 winkels, maar de ambitie is om tegen 2020 het aantal winkels te verdubbelen. In Nederland zijn er al 58 winkels.