Het Japanse sportmerk Asics heeft in België in wereldprimeur een nieuwe winkelconcept gelanceerd. Na de eerste winkel in Brussel zullen er ook vestigingen volgen in onder andere Berlijn, Brisbane, New York, Seoul en Tokio.
Aandacht voor innovatie
In het nieuwe concept wil Asics vooral zijn filosofie ‘een gezonde geest in een gezond lichaam’ – waarvoor de merknaam trouwens een letterwoord is – uitdragen. Daarbij worden niet enkel de collecties van het merk getoond in de winkel, maar zal er ook veel informatie te vinden zijn en kunnen klanten ook loop- en voetzoolanalyses laten uitvoeren. Daarnaast zullen er in de winkel ook regelmatig workshops zijn, die gratis door onafhankelijke instructeurs worden begeleid.
Er wordt ook voldoende aandacht geschonken aan innovatie en technologie. Zo staan er in de etalage een aantal grote schermen die de sfeer van de collecties moeten belichamen, terwijl in de winkel verschillende digitale punten te vinden zijn waar klanten meer kunnen te weten komen over de producten. Dankzij MotionID kan de consument dan weer de perfecte schoen vinden voor zijn schoen en een heatmap van Runkeeper toont de meest gebruikte looproutes in Brussel.