De Yoox Net-a-Porter Group en Armani kondigen een nieuwe strategische fase aan in hun samenwerking. Door online en offline beter te verbinden, willen ze een betere winkelervaring voor de klanten creëren.
Volledige voorraad wordt zichtbaar
Via de nieuwste technologische ontwikkelingen en het wereldwijde logistieke netwerk van Yoox Net-a-Porter, moet de webwinkel van Armani beter integreren met de fysieke winkels van het luxemerk. Het uiteindelijke doel is (online) winkelen aangenamer, gemakkelijker en efficiënter te maken.
Concreet betekent dat dat de innovaties ervoor moeten zorgen dat de gehele voorraad van Armani, zowel die in de winkels als die in distributiecentra, voor klanten beschikbaar komt. Bestellingen zullen ook vanop verschillende locaties verwerkt kunnen worden, afhankelijk van de beschikbare stock. Een veel flexibelere winkelervaring moet klanten toelaten een breder assortiment te bekijken en alle beschikbare producten te kopen, ongeacht waar ze zich precies bevinden.
Reeds volgend jaar zouden de eerste nieuwigheden zichtbaar moeten zijn in de webshop van het Italiaanse modehuis. Het volledige proces zal naar verwachting een tweetal jaar in beslag nemen.