De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food.
Functioneel en duurzaam
Het Brusselse filiaal van Arket is pas de derde vestiging van het nieuwe merk, na Londen en Kopenhagen. Het label zet in op tijdloze, functionele en duurzame ‘basics’. Dat weerspiegelt zich ook in het Scandinavische minimalisme van het strakke en overzichtelijke winkelbeeld.
De nadruk ligt op kwaliteit op het vlak van materialen en pasvormen. Het prijsniveau is dan ook hoger dan bij H&M. Een bijzonderheid bij Arket is de 9-cijferige code die elk product identificeert en die verwijst naar de afdeling, categorie en materiaal. Op die manier kunnen consumenten makkelijk hun favoriete producten terugvinden, zowel online als offline. Het is immers de bedoeling dat de basics jaren in het assortiment blijven, al zijn er ook wisselende seizoenscollecties. Naast de eigen producten verkoopt Arket enkele bekende merken (sneakers van Adidas bijvoorbeeld).
Het aanbod beperkt zich evenwel niet tot mode: tussen de truien en hemden duiken pepermolens op (van Peugeot) en er is een afdeling interieurartikelen met schalen, mokken, klein keukengerei… Verrassend is een rayon met speelgoed. Enkele kookboeken staan in de rekken, naast een beperkt voedingsaanbod met bio en fairtrade olijfolie, koffie, thee, balsamico… En je kunt ook ter plaatse consumeren. Het café bij de inkom serveert broodjes, salades, yoghurts, koffie, thee en frisdranken.