De omzet van de Duitse online moderetailer Zalando is in het tweede kwartaal opnieuw met een kwart gestegen. Daarnaast wist het ook de marge flink te verhogen ten opzichte van een jaar eerder.
“Sterk tweede kwartaal”
De totale omzet van Zalando kwam in het tweede kwartaal uit op een bedrag tussen 909 en 924 miljoen euro. Dat is een groei van 24 tot 26% ten opzichte van het tweede kwartaal van 2015. In de twee eerste kwartalen samen was er sprake van een groei van 24 tot 25%, goed voor een omzet tussen 1,705 en 1,720 miljard euro. De aangepaste EBIT groeide in het tweede kwartaal dan weer van 30 miljoen euro naar 68 tot 88 miljoen euro: een stijging van de marge van 4,1 naar 7,5 tot 9,5%.
“Zalando had een zeer sterk tweede kwartaal. We voldeden aan ons ambitieuze groeiplannen en we zagen onze winstgevendheid substantieel stijgen”, zegt Rubin Ritter, lid van het management bij Zalando.
Omwille van de sterke prestaties in de eerste twee kwartalen heeft Zalando zijn prognose voor het volledige jaar opgetrokken naar een omzetgroei van 20 tot 25 procent en een EBIT-marge tussen 4 en 5,5 procent. De volledige cijfers van het tweede kwartaal worden op 11 augustus vrijgegeven.