Het Nederlandse juwelenlabel Anna+Nina opent nog dit jaar een eerste buitenlandse winkel: die komt in Antwerpen. Het merk wil nog meer internationale verkooppunten.
Minstens vijf eigen winkels
Anna+Nina opent eind 2019 een eigen winkel in Antwerpen, zo bericht Ecommerce News. Het wordt de eerste buitenlandse vestiging voor de juwelen- en lifestyleformule, die vandaag drie winkels in Amsterdam heeft. “De Belgische vrouw houdt nog meer van mooie producten dan de Nederlandse, waardoor we hier veel potentie zien”, zeggen de oprichtsters in een interview.
Het label heeft zijn zinnen gezet op internationale expansie en wil in de toekomst naar “minstens vijf eigen winkels” op strategische plaatsen wereldwijd. Ook op wholesalegebied is er uitbreiding op komst: na Engeland, Duitsland, Denemarken, Zwitserland en België, gaat Anna+Nina binnenkort nog samenwerken met verkoopagenten in Spanje.
Bij driehonderd retailers
Anna+Nina ontstond in 2012 na een reis naar Bali, waarvan de twee oprichtsters juweeltjes mee naar huis namen om hier te verkopen. Ondertussen zijn er ook eigen collecties, ook van kleding en interieurartikelen. Vandaag is het label te vinden bij ruim driehonderd retailers, waaronder de Bijenkorf, het Engelse Liberty en het Deense Ilum.
“De totale omzet stijgt jaarlijks met zo’n dertig procent, waarvan een groot gedeelte afkomstig is via het online kanaal”, aldus de oprichtsters. “De online omzet is al het hoogst. Maar aangezien e-commerce grenzeloos is, verwachten we dit nog veel verder uit te bouwen.”