Amazon heeft nog maar eens een aantal eigen merken op de markt gebracht. Zo stapt de e-commercereus voor het eerst ook zelf in sportkleding en meubels.
Twee eigen meubelmerken
Dat Amazon werkte aan eigen sportkleding was al enkele weken geleden gelekt, maar nu heeft het ook officieel een aantal eigen merken op de markt gebracht en gaat zo de concurrentie aan met merken als Nike, Under Armour en Adidas. De keuze om met eigen sportkleding te komen is niet bepaald verrassend: Amazon is al langer actief op de modemarkt en ‘activewear’ is een sector waar nog best wat groeimogelijkheden zijn.
Wel een nieuwigheid zijn de twee meubelmerken die Amazon op de markt brengt. Met Rivet en Stone & Beam probeert het bedrijf zo een volledig nieuwe markt aan te boren. Het assortiment is meteen vrij uitgebreid met onder andere sofa’s, stoelen en tafels en honderden verschillende artikels. Van de twee merken is Rivet het goedkoopste.
Amazon heeft onlangs ook een nieuw programma op poten gezet voor meubelverkopers in een poging om hen zover te krijgen hun meubels ook op Amazon te verkopen. Daarbij kunnen de handelaars de prijzen aanpassen naargelang de service die de klant wenst en zijn ze ook niet verplicht om in heel het land te leveren. Met de twee eigen merken wil Amazon de meubelcategorie op de webshop een eerste boost geven.