Doel sneller behaald dan verwacht
De totale omzet van het Duitse sportkledingmerk ging in het derde kwartaal omhoog met 13 procent en kwam zo uit op 4,76 miljard euro. Dankzij die stijging kon Adidas ook een nettowinst van 311 miljoen euro voorleggen. Dat is een stijging van iets meer dan tien procent ten opzichte van vorig jaar, toen Adidas een nettowinst van 282 miljoen euro haalde.
Omwille van die positieve cijfers heeft Adidas besloten om de verwachtingen voor het volledige jaar op te trekken. Het verwacht nu een omzetgroei in de richting van tien procent. “Dankzij uitstekende prestaties in de eerste negen maanden gaan we sneller dan verwacht het doel voor 2015 halen”, zegt Herbert Hainer, CEO van Adidas.
Vorig jaar was één van de zwakste jaren voor Adidas, waarin het voornamelijk klappen kreeg binnen zijn golfdivisie. Het is sindsdien sterker beginnen investeren in marketing, voornamelijk in de Verenigde Staten, waar het steeds meer terrein verloor ten opzichte van eeuwige concurrent Nike.