Verschillende bronnen melden dat de Duitse sportartikelengigant Adidas een verkoop van zustermerk Reebok overweegt. Dat merk kreeg klappen door de coronacrisis.
Interne evaluatie
Volgens Bloomberg wordt in de komende maanden beslist of de verkoop effectief doorgaat. De interne review zou nog in het beginstadium zitten. Een woordvoerster van Adidas wilde niet reageren op de geruchten.
Sinds Kasper Rorsted in 2016 het roer overnam als CEO van Adidas, heeft hij herhaaldelijk geruchten gepareerd dat hij het merk wilde verkopen. Onder zijn bewind werd wel fors bespaard op de kosten. Zo sloot hij ondermaats presterende Reebok-winkels en liet hij enkele licentieovereenkomsten aflopen.
Coronacrisis
Sinds begin vorig jaar gaat het weer beter met Reebok. Maar de recente lockdown ten gevolge van de coronacrisis heeft het sportmerk zwaar geraakt. In het tweede kwartaal zakte de verkoop met liefst 42%, terwijl Adidas een krimp van ‘slechts’ 33% moest incasseren.
Adidas verwierf Reebok in 2006 in voor 3,8 miljard dollar (3,2 miljard euro). Als mogelijke overnamekandidaten worden onder meer VF Corp, bekend van Timberland en The North Face, en het Chinese Anta International genoemd.