Het Amerikaanse modebedrijf Abercrombie & Fitch is al lange tijd bezig met het oppoetsen van het blazoen, na de verschillende schandalen binnen het bedrijf en de kritiek die het moest slikken rond de marketing. Nu heeft het ook schoon schip gemaakt op Instagram.
‘This is Abercombie & Fitch’
Voor merken als Abercrombie & Fitch is een platform als Instagram levensbelangrijk, maar het bedrijf kreeg de laatste tijd heel wat kritiek te slikken rond de foto’s die het online plaatste. Dat probleem werd nu opgelost, want Abercrombie & Fitch heeft besloten om alle oude foto’s te verwijderen en te vervangen door één afbeelding die zegt “People have a lot to say about us. They think they’ve got us figured out”.
Meteen daarna publiceerde Abercrombie & Fitch een reeks beelden van de nieuwe campagne ‘This is Abercombie & Fitch’. Het mag duidelijk zijn dat het modebedrijf komaf wil maken met alles wat doet denken aan het verleden van het merk.
Diep dal
Abercrombie & Fitch profileerde zich enkele jaren geleden door halfnaakte mannen of knappe dames voor de winkels te posteren, om zo de aandacht te trekken. Ook de rest van de werknemers in de winkels moest er goed uitzien. Dat loonde in het begin, maar al snel ebde de aantrekkingskracht van het merk weg en daalde de verkopen. Ook de uitspraken van voormalig CEO Mike Jeffries, die onder andere stelde dat zijn merk enkel voor jonge en aantrekkelijke mensen was, schoten bij heel wat consumenten in het verkeerde keelgat.
Na het vertrek van Jeffries werden er dan ook heel wat veranderingen doorgevoerd binnen de strategie van de verschillende merken binnen Abercrombie & Fitch. Sindsdien kruipt het bedrijf langzaam maar zeker uit een diep dal.