Abercrombie & Fitch heeft zijn sterkste eerste kwartaal ooit gerapporteerd, met een omzetstijging van 22%. De transformatie die het bedrijf de afgelopen jaren heeft doorgemaakt, werpt duidelijk vruchten af.
Werkende millennials
Velen hadden het merk al opgegeven, maar Abercrombie & Fitch krabbelt verbazend goed overeind. De omzet steeg in het eerste kwartaal van het fiscale jaar tot 1,02 miljard dollar (net geen miljard euro), vergeleken met 836 miljoen dollar in dezelfde periode vorig jaar. De nettowinst verzesvoudigde zelfs van 16,6 miljoen dollar een jaar geleden naar 113,9 miljoen dollar (105 miljoen euro) nu.
Abercrombie & Fitch, dat ook het merk Hollister in de portefeuille heeft, heeft de afgelopen tien jaar een ingrijpende transformatie ondergaan. Het bedrijf, ooit bekend om zijn exclusieve imago en opvallende branding met schaars geklede jongeren, richt zich nu op inclusiviteit en het bedienen van werkende millennials. Deze strategische verschuiving heeft geleid tot een aanzienlijke verbetering van de financiële prestaties.
In 2023 behaalde het bedrijf al een dubbelcijferige omzetgroei, en deze trend zet zich voort in 2024. De vergelijkbare winkelverkopen stegen met 21%, een aanzienlijke verbetering ten opzichte van de 3% groei in het voorgaande jaar. Het bedrijf heeft zijn omzetverwachtingen voor het huidige fiscale jaar naar boven bijgesteld, wat wijst op een aanhoudend vertrouwen in de groeivooruitzichten.