7Commerce, de investeringstak van het Duitse mediabedrijf ProSiebenSat.1, heeft alle aandelen van online modestart-up Stylight in handen gekregen. Voorheen had het al 22 procent van de aandelen gekocht.
Actief in 15 landen
7Commerce had die 22 procent in handen gekregen bij een vorige investeringsronde in december 2012, maar het heeft nu dus besloten om ook de overige 78 procent te kopen. De deal moet volledig rond geraken in juli.
Stylight is sinds zijn oprichting in 2008 uitgegroeid tot de meest succesvolle mode-aggregator in Europa. Bezoekers kunnen er eenvoudig producten ontdekken van verschillende online modewinkels. Momenteel is Stylight al actief in 15 landen. Sinds maart van dit jaar biedt het ook ‘home & living’-producten aan.
“Stylight voegt fashion, home en living toe aan ons portfolio beauty & accessories en het is bovendien een veelbelovend platform voor verdere winstgevende groei. Met zijn mix van content, reclame en verkoop is het bedrijf een essentieel strategisch element van onze snelgroeiende e-commerceactiviteiten”, zegt Daniel Raab, managing director bij 7Commerce.