Digitale winkel
De nieuwe Decathlon aan de ring van Turnhout heeft een verkoopoppervlakte van 4.000 m² en is naar het voorbeeld van de winkels in Roeselare en Olen op palen gebouwd om extra parkeerplaatsen te creëren. “In Turnhout zijn we nog een stapje verder gegaan door een extra parkeerlaag toe te voegen: op het gelijkvloers zijn er 214 plaatsen en op de eerste verdieping 136, samen goed voor een totaal van 350 plaatsen”, klinkt het bij Decathlon.
De grootste vernieuwing bevindt zich echter binnenin: de nieuwe Decathlon is namelijk voorzien van grote aanraakschermen waardoor de klant niet alleen de producten kan kopen die fysiek aanwezig zijn in de winkel, maar ook het assortiment dat alleen online beschikbaar is. “Dit is een echte omnichannelwinkel”, zegt CEO Herman Van Beveren: “het aanbod van de winkel past naadloos bij ons webconcept en samen bieden zij de keuze uit meer dan 50.000 verschillende sportartikelen.”
75 sporten onder één dak
Bij het binnenkomen treffen de klanten meteen de afdelingen bergsporten, ski en fietsen aan. De middengang geeft in één oogopslag een overzicht van de 75 beschikbare sporten. Daarnaast zijn er enkele hoeken ontwikkeld die bestemd zijn voor de sporten die aan een opmars bezig zijn in Turnhout en omgeving, zoals gym, dans en gevechtsporten. Er komt eveneens een atelier voor het onderhoud en de herstelling van fietsen, het bedrukken van allerlei sportartikelen en het slijpen en waxen van ski en snowboard.
Met deze 18de vestiging – nog geen maand nadat nummer 17 opende in Gent – is Decathlon goed op weg om zijn doelstelling van 30 winkels binnen de vijf jaar te halen. Decathlon opende zijn eerste Belgische winkel in 1997, in Antwerpen. Er werken in ons land meer dan 2.000 mensen voor de retailer.